De eerste week - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van wieke1989 - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van wieke1989 - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg

03 Februari 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Uitkijkend op de river kwai bedenk ik mij dat de eerste week in Thailand een feit is. Wat is dat snel gegaan! Dat ik een week geleden nog op schiphol stond vind ik een raar idee. Dat lijkt alweer maanden terug..

BANGKOK:
Na een vlucht van 10 uur kwamen we aan in Bangkok. Ik was al voorbereid maar de klap was enorm: Wat een hitte! Het voelt alsof je met winterkleding aan een binnenzwembad inloopt.
Na een halfuurtje rijden kwamen we aan bij ons hotel, dat midden in het bekende backpackersstraatje stond: khoa san road. Marije en ik wisten even niet of we nu moesten lachen of huilen want Bangkok is zo overweldigend. Je zintuigen worden overprikkeld door geuren, kleuren, geluiden en mensen. Het is echt een grote chaos wat ik moeilijk kan omschrijven.
De mensen zijn overigens super vriendelijk en contact met andere backpackers is zo gelegd.
we zijn 3 dagen in deze stad gebleven en marijke en ik hebben vooral lekker rustig aan gedaan. We hebben een paar tempels bekeken, zijn naar de markt gegaan, hebben een cocktail gedronken op de 83e verdieping van het skyhotel maar hebben vooral lekker bij het zwembad gelegen. We hadden beide niet de behoefte om veel van deze stad te zien.

KANCHANABURI:
Op zaterdagochtend stonden we al vroeg klaar om te vertrekken naar onze volgende locatie.
Na een rit van 2.5 uur kwamen we aan bij het guesthouse in Kanchanaburi. We keken onze ogen uit want wat een verschil met Bangkok. Prachtige omgeving en wat een rust! We sliepen op een floating home gelegen aam de river kwai. Back to the basic met een koude douche en een emmer naast het toilet om je eigen shit door te spoelen maar ach, alles went.
we hebben onze dagen gevuld met leuke uitstapjes. Zo zijn we naar erawan national park geweest, zijn wezen bamboo raften en hebben de death railway en bridge over river kwai gezien. Een ervaring rijker!
De avonden vullen we met chang drinken, spelletjes en ouwe hoeren met andere backpackers.
De sfeer is goed en tot nu toe verloopt alles prima. Het is wel een hele omschakeling van ons gestructureerde leventje in NL naar het easy backpack leventje hier in Thailand, maar we voelen ons goed en genieten volop.

Onze volgende bestemming wordt Chiang mai waar we de jungle ingaan en tijgers gaan knuffelen bij tiger kingdom. Vanavond nemen we de nachttrein die ons in 14 uur naar Chiang mai brengt..

Voor jullie allen veel liefs en succes met werk, sneeuw en treinen die niet rijden en dat soort vervelende dingen;)
Ik zal een beetje zon jullie kant opsturen.



  • 03 Februari 2015 - 07:09

    Danielle:

    Klinkt goed wieke, lekker doen waar jullie zin in hebben ! Geniet ervan!! (En wel lekker updates blijven schrijven, vind k leuk!) Liefs!

  • 03 Februari 2015 - 08:46

    Patricia:

    Hoi Wieke, mooi verslag! Geniet er nog van!

  • 03 Februari 2015 - 09:26

    Papa:

    je schrijft leuk;erg kleine letters voor mijn ogen,maar ik kan het net lezen.
    Leuk om je op skype te zien; was die rivier de river Kwai ?
    ga zo door

  • 03 Februari 2015 - 10:02

    Manon:

    Wat klinkt het als een droom! Wow! Heerlijk meis!
    blijf genieten! En pas op die tijgers he

  • 03 Februari 2015 - 16:03

    Joke Kok:

    Hallo Wieke, Wat leuk dat we jouw reisverslag kunnen meelezen en zo je reis mee beleven.
    Geniet van alle indrukken die je daar opdoet, maar doe voorzichtig!

  • 03 Februari 2015 - 16:04

    Nkki:

    Lieve nicht, geniet ervan! Onwijs jaloers op jou! Ik lig lekker met een griepje op bed.. heb jij het toch beter voor mekaar dacht ik zo! Geef die tijgers maar een dikke knuffel van mij! xxxx

  • 03 Februari 2015 - 19:38

    Ria Von Bonninghausen:

    Wieke,
    Wat een verrassing dat ik op je verzendlijst sta en wat een leuke eerste impressie van Thailand. Ik blijf je graag volgen. Blijf relaxt en geniet samen met je reisvriendin. Dikke knuffel uit koud Nederland!

  • 03 Februari 2015 - 20:01

    Nieske:

    Hee Wiek!
    Super leuk dat we zo je reis mee kunnen maken. Hoeven we je niet zo te missen. Je verhalen klinken heerlijk! Veel plezier vanuit een ijzelig Nederland!

  • 03 Februari 2015 - 20:56

    Hoi Wieke:

    Wat een avontuur! Floating home, bamboo raften, tijgers knuffelen...lieve schat, heerlijk genieten want wij eten hier boerenkool met worst.

  • 03 Februari 2015 - 20:59

    Natalja:

    klinkt super goed Wieke!
    Geniet, geniet en geniet.....!

  • 04 Februari 2015 - 06:08

    Nico De Velde:

    Yo wieke, leuk dat je dit verslag schrijft...voor ons maar ook voor jezelf ( later kan je t weer terug lezen) als je nog geen slaapplek heb in Chang Mai zou ik Pam's Guesthouse aanraden... Ze weet de leuke plekken van Chang mai als je wilt feesten. Veeeeeel plezier

  • 04 Februari 2015 - 08:47

    Rosine:

    Hey Wiekje! Leuk om al jullie avonturen te lezen :) Het klinkt echt heerlijk! Geniet er van!

  • 04 Februari 2015 - 23:38

    Arie En Mieke:

    Ha die Wieke, wat leuk om jouw reisverhaal mee te lezen. Je schrijft heel leuk hoor.
    Geniet met volle teugen samen met je reisvriendin, knuffel die tijgers, maar laat ze jou niet te veel knuffelen, volgens mij zijn die tijgerknuffels niet altijd even liefdevol! Doe voorzichtig maar heb vooral veel plezier. Graag tot je volgende verslag. Liefs en een liefdevolle knuffel van ons (ongevaarlijk!!)

  • 05 Februari 2015 - 13:24

    Laury:

    hee wiek wat heb en ga je leuke dingen doen ben jaloers al gewend aan de hitte? het klinkt als een droom wat eindelijk uitkomt geniet ervan veel plezier pas goed op elkaar liefs dikke kus

  • 05 Februari 2015 - 16:43

    Tante Vera:

    Ha Wiekje,
    so far so good, fantastisch dat het van een leien dakje gaat. Mooie foto's, geven al een goede indruk.
    Voor Oma zal ik steeds je verslag printen. Hou ogen en oren wijd open en geniet.

  • 05 Februari 2015 - 23:02

    Maaike:

    Ha lieve zus,

    Wat heerlijk om na een dag vol kou, sneeuw en treinvertraging zo een beetje met je mee te reizen door warm & relaxed Thailand. Je schrijft echt leuk, ik zie het helemaal voor me. Ben nu al benieuwd naar je jungle avonturen. Blijf lekker genieten!

    Dikke knuffel (voor jou, niet voor de tijgers. Tijgerknuffelen laat ik met alle plezier aan jou over) Maaike

  • 08 Februari 2015 - 11:56

    Annie Mol-van Den Brandt:

    Hoi Wieke,

    Wat leuk om jou zo te volgen, jullie komen op plekken waar wij 5 jaar geleden ook zijn geweest, Ja Bangkok is een hele bijzondere stad, wij zijn ook in dat skyhotel geweest, ben je helemaal bovenin geweest op die draaischijf? en die olifanten die voetbalden toen ook, en er was er een die schilderde een olifantje, De hitte went wel hoop ik?

    Ik blijf je graag volgen je schrijft heel leuk, en mooie foto's, ik ben benieuwd naar je jungle avontuur,

    Ik hoop dat je daar in ieder geval droog weer hebt?(in de jungle)

    Liefs Annie

  • 08 Februari 2015 - 15:53

    Anne Stavenuiter:

    Hoi Wieke,

    Leuk om te lezen. Ik ga je zeker volgen!
    Heel plezier!

    Kus, Anne

  • 09 Februari 2015 - 15:07

    Inge Bras:

    Wiek!

    Eindelijk de tijd genomen om even je blog bij te lezen :). Wat schrijf je leuk en wat fijn dat alles zo relaxed verloopt! Ik zie al helemaal jouw gezicht voor me: lachen of huilen bij een overweldigend Bangkok. Haha en hoe vond je het raften? Ging het hard? Nu op naar je volgende verhaal!

    x

  • 09 Februari 2015 - 21:51

    Greet En Gert Jan Meijers:

    Ha Wieke,
    Leuk om je reisverslag te lezen! Wat een andere wereld, spannend! We blijven je volgen.
    Geniet ervan!
    Liefs, Gert Jan en Greet

Tags: Kanchanaburi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 4408

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 05 Mei 2015

Backpacken Thailand/Indonesie

Landen bezocht: