time flies... - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van wieke1989 - WaarBenJij.nu time flies... - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van wieke1989 - WaarBenJij.nu

time flies...

Blijf op de hoogte en volg

20 Februari 2015 | Thailand, Ko Pha Ngan

Alweer bijna 4 weken in thailand en dat begin in te merken.
ik raak almeer in de flow van het backpacken, heb nog weinig besef van tijd en ben de dagen van de week volledig kwijt. Mijn huid wordt steeds bruiner, mn haar een stukje lichter...

Mijn vorige blog eindigde in Chiang mai, dat lijkt alweer een eeuwigheid geleden.
inmiddels kunnen marijke en ik flink wat reisuurtjes afstrepen en hebben zo ongeveer elk vervoersmiddel gehad; bus, tuktuk, taxi, trein, fiets, boot, vliegtuig en scooter.
Vanuit chiang mai namen we de nachtbus naar ayutthya waar we om 0500 aankwamen. Volledig kapot stonden we in alle vroegte met onze backpacks langs de snelweg. En nu? Dachten we. Maar daar kwamen 2 gasten op scooters die ons incl backpacks naar het centrum brachten. We hebben die dag fietsen gehuurd en hebben verschilende tempels bezocht. Die avond appte Aljo dat hij ook richting Ayutthya kwam en de 2e dag hebben we een boottocht gedaan en zijn eind van de middag met zn 3e naar bangkok gereisd. Wij hebben daar tickets geboekt voor ko chang en aljo voor cambodja. Onze laatste avond hebben we afgesloten met bier en skipbo, onze favo bezigheid.
na een hele dag reizen met bus en boot kwamen marijke en ik aan op ko chang, een eiland ten oosten van thailand. Een prachtig eiland waar vooral backpackers komen. Terwijl je in de zee staat kijk je uit op de jungle. We hebben vooral niet te veel gedaan en lekker aan het strand gelegen. De 2e avond zijn we uitgeweest. Verbrand, make-up loos en in oude kleding arriveerde we bij het strandfeest maar de sjans werd er absoluut niet minder om. Al vrij snel raakte we in gesprek met een groepje jongens uit rotterdam en die lekkere jongen op wie ik mijn oog op de heenweg richting ko chang had laten vallen was er ook.
met een bucket vodka in mijn linkerhand en een chang in mijn rechter, omringd door lekkere jongens besloot het een goede avond te worden. En er werd gefeest tot in de vroege uurtjes...

De volgende dag toen we aan het uitbrakken waren op het terras, hoor ik ineens; hee wiek. Staat cindy voor mijn neus samen methaar vriend! Cindy is mijn vroegere klasgenoot/vriendin van de spw opleiding. We hebben met zn 4e gezellig gegeten en wat gedronken.
na een paar dagen ko chang zijn we weer terug gegaan naar bangkok, deze stad voelt zowaar als thuiskomen grapten we nog tegen elkaar. Alles gaat vanuit bangkok. Terwijl we opzoek waren naar een hostel voel ik ineens 2 armen om me heen, staan de rotterdammers voor ons neus, die zaten daar op een terras hun laatste avond te vieren. Of we meegingen stappen? Het werd opnieuw een lange nacht..
de volgende avond namen we opnieuw de nachtbus, dit keer om naar ko tao te gaan. Het snorkel eiland van thailand. En je raadt het waarschijnlijk al, lopend naar de bus kwamen we cindy en bert tegen. Ik word gek, dacht ik. Na een kort praatje en een afscheidsknuffel stapte mar en ik de bus in.

ko tao is een prachtig eiland, nog mooier dan ko chang. We sliepen in een bamboohutje aan het strand. En rara, wie zat er 1 eiland naast ons? Mark! Die is onze kant opgekomen en sliep in een hutje naast ons. De 3 musketiers waren weer herenigd. Marijke was ook nog jarig en op haar verjaardag zijn we wezen duiken en savonds met zn 3e naar een strandfeest geweest. Daar spraken we een aantal (redelijk aangeschoten) jongens die we hadden wijs gemaakt dat we met zn 3e altijd strip skibo spelen. Strip skibbybal? Verstond 1 van de jongens, hoe werkt dat dan? Nou, zei mark, degene die als laatst bij de finish komt, moet een kledingstuk uittrekken en dit gaat net zolang door tot we helemaal naakt zijn. De uitdrukking op het gezicht van die jongen was onbetaalbaar en ik heb zelden zo hard gelachen.

inmiddels hebben we definitief afscheid genomen van mark, want hij vliegt morgen richting NL. Wij zijn alweer op een volgend eiland: ko pha ngan. Wederom prachtig. Met zand zo wit, de zee zo blauw en de golven zo hoog. Marijke en ik maken ons klaar voor opnieuw een feestje; black moon party.
morgen gaan we een scooter huren en het eiland verkennen.

voor iedereen die zichzelf eens echt wil verwennen; boek een ticket naar thailand! Ik garandeer je, het wordt fantastisch!

Veel liefs en een dikke kus



  • 20 Februari 2015 - 13:11

    Willemijn:

    Wieke en Marijke,
    Jullie zijn inmiddels echte backpackreizigers geworden met grote Thailand ervaring. Het is voor mij vanuit hier nog de vraag welke ervaring voor jullie het grootste is: de cultuur van Thailand of de kunst om andere jongeren te ontmoeten. Je hoeft duidelijk niet in Nederland te blijven om Nederlandse jongeren tegen te komen.
    Wieke, met je beschrijvingen laat je mij een beetje meekijken op je reis en dat vind ik leuk. Blijf nog maar een tijdje ginds, hier is het nat en kil.
    Lieve groeten, Willemijn

  • 20 Februari 2015 - 14:10

    Tante Ties:

    Ha die Wiek en Marijke. Wat hebben jullie het zwaar!! Lieve schatten, heerlijk genieten, laat de boeren maar dorsen. Spreken jullie al een woordje Thais? En laten jullie ook kleren maken, schijnt heel goedkoop te zijn, als je toch weer aanwaait in Bangkok? Het is echt meegenieten voor ons. We hebben vrienden die jarenlang de maand januari naar Thailand gingen. Geen winterblues, niets van dat al. Nu doen ze Zuid-Afrika. Ideetje? :) Veel plezier en tot de volgende brief. Titia en Henk

  • 20 Februari 2015 - 16:54

    Daniëlle:

    Helaas, heb mijn reputatie als snelste reactie-schrijver geen eer aan gedaan deze keer!

    Maar het klinkt weer heerlijk Wieke! Zo lekker als je in die relaxte flow van het backpacken komt, wordt lastig dat straks ook in NL vast te houden ;-)

    En ja, als backpacker blijkt toch snel dat de wereld heel klein is en dat Nederlanders overal zitten.. (soms helaas, soms fijn ;) ) Je ontmoet in ieder geval makkelijk mensen!
    Geniet ervan, feest lekker in het Zuiden en word maar lekker bruin, je hebt het verdiend!

    Liefs
    Daniëlle

    ps: en wat is een black moon party? dat er juist geen maan is oid ??!! zal wel dezelfde taferelen opleveren als full moon, dus de volgende keer mag je daarvan verslag doen :P

  • 20 Februari 2015 - 16:55

    Wendy:

    Heerlijk Wiek, lekker van genieten ;-)

  • 20 Februari 2015 - 18:23

    Patricia:

    Hee die Wieke, zo te lezen vermaken jullie je uitstekend!! Weer een leuk verhaal om te lezen!! Geniet er maar weer van en een dikke knuffel xxxx Patricia

  • 20 Februari 2015 - 18:51

    Annie Mol-van Den Brandt:

    Hoi Wieke en Marijke,

    Wat weer een mooi verhaal, ja je kunt je op vele manieren verplaatsen in Thailand, ik zie dat jullie enorm genieten, lekker feesten en bruin worden, en wat een toeval dat jullie Cindy tegen kwamen in Thailand, wij vonden het ook een prachtig land.

    Ik wens jullie nog veel reisplezier, en blijf genieten!!!!

    Liefs Annie

  • 24 Februari 2015 - 17:52

    Laury Van Kraay:

    heerlijk om te lezen hoe jullie genieten op zo,n bounty eiland ( jaloers ) en wat is de naam van de Rotterdam mysterie man ? jullie maken een hoop mee en ontmoeten leuke mensen blijf genieten van al het mooi wat Thailand te bieden heeft.
    dikke kus

  • 25 Februari 2015 - 10:06

    Cindy:

    Wiek,

    Wat heb ik gelachen om jou verhaal! Fantastisch :D

    En wat hebben jullie al weer een hoop mee gemaakt zeg!
    Wij moeten echt nog steeds wennen aan het koude weer hier in NL en aan het normale ritme.
    Afgelopen maandag ben ik gelijk weer begonnen met werken, erg leuk maar wel weer een zwaar dagje.

    Nu volop aan het voorbereiden op onze grote dag! ;)

    Groetjes aan Marijke, en geniet zoveel als jullie kunnen!

    Dikke kus!

  • 26 Februari 2015 - 15:05

    Inge Bras:

    ah beter, toch skipbo mee op reis genomen ;)! verslavend is dat ja!
    maar sjansbal dat je bent ;)! gaat wel lekker daar zo te lezen. hoeveel eilanden heb je nu inmiddels gehad, ik kan de tel niet meer bijhouden haha.

    have fun and take care, we willen je ook weer heel terug :). xx

  • 26 Februari 2015 - 23:38

    Papa Steef:

    Hoi Wieke,
    Het wordt steeds leuker in Thailand. Dirk kan niet wachten om ook te komen.
    Al die vervoermiddelen, ik dacht dat je een fan van wandelen was geworden.
    Skypen we zondag nog ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha Ngan

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 4411

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 05 Mei 2015

Backpacken Thailand/Indonesie

Landen bezocht: