en we gaan nog niet naar huis... - Reisverslag uit Ko Phi Phi Le, Thailand van wieke1989 - WaarBenJij.nu en we gaan nog niet naar huis... - Reisverslag uit Ko Phi Phi Le, Thailand van wieke1989 - WaarBenJij.nu

en we gaan nog niet naar huis...

Blijf op de hoogte en volg

01 Maart 2015 | Thailand, Ko Phi Phi Le

Week 5 alweer. Ik voel me goed, de sfeer is top en het weer is prachtig.
mijn tante vroeg naar aanleiding van mijn vorige blog wat ik nu leuker vond, de jongens of de thaise cultuur? Het is de combinatie wat deze reis zo gewedig maakt. Het ene moment bezoek ik een tempel, het volgende moment knuffel ik een tijger en de keer daarop sta ik feestend op het strand.
ik kan nu ook zeggen dat ik alles wat op mijn to do list stond voor thailand, heb kunnen afstrepen zonder dat ik mij hiervoor heb moeten haasten.
tussen marijke en mij gaat alles ook prima. We zitten in dezelfde flow en hebben aan 1 blik genoeg.

thailand is een fantastisch land en we komen op zulke mooie plekken. Zo slapen we in een boomhut en zo in een hutje aan het strand. Ik moet zeggen dat het wel heel snel went, hoe mooi het allemaal ook is het wordt ook een soort van gewoon. Ontbijten aan het strand, feesten tot in de vroege uurtjes, slapen tussen de apen en hele dagen zonnen aan het strand. Dat is een korte samenvatting van mijn leven op dit moment. En ja, dat is heerlijk! Ik had gedacht dat ik het extra lekker zou vinden in de wetenschap dat jullie allen aan het werk zijn en dat het in NL koud en nat is. Maar de waarheid is, het houdt me geen seconde bezig. Nederland ligt al zover achter me dat ik het een gek gegeven vind dat ik over 2 maanden gewoon weer met mijn mandje door de AH loop.
Het enige wat ik soms mis is mijn heerlijke, schone en grote bed. Want de locaties waar we komen zijn prachtig, qua luxe en comfort doen we 100 stappen terug. We slapen op bedden van steen, douchen tussen de gekko's en kakkerlakken, en hebben wc's zonder bril of moeten het doen met slechtseen gat in de grond. Maar ach, who cares? Het brengt ook leuke tafarelen met zich mee. Zo wilde marijke laatst naar het toilet en ja, dan doe je de deur dicht. Nou die was er dus niet. Dat zijn dingen waar we erg om kunnen lachen. Ook slapen brengt heel wat voorbereidingen met zich mee. Eerst alle mieren vermoorden die op ons bed rondlopen, klamboe ophangen,insmeren met deet en dan in je lakenzak kruipen. Het zweet staat op je rug voor je 1 oog dicht kan doen. Het is hier namelijk elke dag bloedje, bloedje heet. Ik drink liiiiters water en zonnenbrand is niet aan te slepen. Maar het maakt ons allemaal niets uit! Je krijgt er zoveel moois voor terug. Ik voel me rijker dan ik mij ooit gevoeld heb.

Veel liefs en een dikke kus

  • 01 Maart 2015 - 16:03

    Danielle:

    Jaaaa wiek, fijn om weer een verslag te lezen en te zien dat je nog aan het genieten bent! Je gaat de gekko's straks nog missen.. en ach, sleep is overrated anyway!

    Geniet nog even van deze mooie tijd waarin je complete vrijheis hebt en alles mag en niks moet.. want idd, voor je t weet zit je weer in een ritme van werk/studie en boodschappen bij de appie :p

    Tot over 2 maandjes!

    Liefs Daniëlle xxx

  • 01 Maart 2015 - 16:41

    Maaike:

    Wiekie!
    Mooi om te lezen dat jullie zo genieten.
    Blijf dat vooral doen en denk nog niet teveel aan het eind van je reis.

    Kussie van Maaike R

  • 01 Maart 2015 - 17:33

    Dorien:

    Wat een heerlijk verhaal Wieke. Een heerlijke ervaring om een paar maanden zo te leve n. Daar kun je vast nog heel veel AH bezoekjes van nagenieten straks. Liefs, ook van Tim en de meisjes!

  • 01 Maart 2015 - 17:44

    Willemijn:

    Wieke en Marijke,
    Als jullie je adres geven dan stuur ik wel een rol wc-papier mét het AH-krantje / de Jumbo aanbiedingen kunnen ook.
    Ik vind het heel gezellig dat je er elke week aan denkt en er tijd voor uittrekt om ons met je verhaaltje mee te laten genieten. Van hieruit is het nauwelijks voor te stellen hoe het leven daar daadwerkelijk is. Doe je ook boodschappen op de markt en in winkeltjes? Hoe is dat?
    En voor nu, genieten en lachen - heerlijk zo'n reis.
    tWillemijn

  • 01 Maart 2015 - 18:08

    Annie Mol-van Den Brandt:

    Hoi Wieke en Marijke,

    Wat fijn dat jullie het samen zo leuk hebben in dat hete Thailand, verschil moet er zijn, dan waardeer je over 2 maanden jullie eigen schone bed des te meer, en de schone toiletten, maar denk daar nog maar even niet aan, geniet nog, wanneer gaan jullie naar Indonesie????


    Veel plezier verder Liefs Annie

  • 01 Maart 2015 - 20:24

    Janet:

    Hoi Wieke en Marijke, heerlijk om die enthousiaste verhalen te lezen. Straks kruipen wij na een lekkere douche opgefrist ons schone bedje in en horen buiten te wind gieren en de regendruppels op de ramen spetteren. De enige beestjes die wij tegenkomen zijn twee muggen die door het open raam de warme slaapkamer hebben opgezocht, Maar ondertussen wordt het hier wel lente hoor. De koolmeesjes hebben het hoogste woord. Genieten jullie nog maar even van de oosterse sferen, met alles wat daar bij hoort. Lieve groetjes, Adriaan en Janet.

  • 01 Maart 2015 - 21:50

    Titia:

    Lieve Wiek en Marijke, al griezel ik ook van kakkerlakken, mieren, muggen en open wc's, zo'n reis maakt dat je die beesten en sanitaire stops vergeet maar de pret niet. Je schrijft zo goed dat Henk en ik een beetje mee kunnen reizen met jullie en onze kampeerervaringen lijken er soms sprekend op.
    Het stimuleert wel om nu eens eindelijk de verbouwing van onze badkamer door te zetten...
    We wensen jullie nog een mooie vakantie toe, heerlijk genieten en pluk elke dag! Titia

  • 02 Maart 2015 - 14:05

    Joke Kok:

    Hoi Wieke,
    Wat geweldig dat je zo van je reis geniet. Als ik je verhaal zo lees herken ik veel van Kenia, maar wat betreft de wc's langs de weg ook van Turkije. Ik hoop dat het eten ook goed is, want daar schrijf je niet over. Nog veel plezier de laatste maanden en tot ziens in Hoogkarspel.
    Joke en natuurlijk ook Cees

  • 02 Maart 2015 - 14:12

    Patricia:

    Hee die Wieke, dat is weer een leuk verhaal wat je heb geschreven!! Fijn dat het zo goed gaat! Wel een gedoe met al die beestjes, maar ja je bent wel Jane in de oerwoud!! Geniet er nog lekker van!! Veel plezier!!
    Liefs Patricia xxxx

  • 03 Maart 2015 - 17:11

    Laury:

    wat een heerlijk leven zo, elke dag weer een nieuw avontuur .heerlijk om zo primitief te leven het is pressies wat je ervan had gehoopt heerkijk zorgeloos en genieten van alles wat er op je pad komt. geniet ervan en stuur wat zon deze kant op..
    dikke kus

  • 07 Maart 2015 - 09:55

    Mark:

    Heel veel plezier nog daar! Groetjes aan Marijke en tot de reünie!

    Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Phi Phi Le

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 4410

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 05 Mei 2015

Backpacken Thailand/Indonesie

Landen bezocht: