aan alles komt een eind.. - Reisverslag uit Uluwatu, Indonesië van wieke1989 - WaarBenJij.nu aan alles komt een eind.. - Reisverslag uit Uluwatu, Indonesië van wieke1989 - WaarBenJij.nu

aan alles komt een eind..

Blijf op de hoogte en volg

23 April 2015 | Indonesië, Uluwatu

En zo ook aan deze reis. Geen maanden of weken meer maar we kunnen de dagen gaan aftellen, en dat vinden marijke en ik op zn zachts gezegd niet leuk.
Want wat hebben wij genoten! Van elk moment! Het is zo heerlijk om even te ontsnappen uit je drukke leventje in nederland waarin iedereen altijd aan het rennen en vliegen is en je 3 weken van tevoren moet plannen om met je vrienden te gaan eten. Marijke en ik plannen niets, weten vandaag niet waar we morgen gaan slapen en dat is zo heerlijk. Het komt altijd goed.
Nu was ik altijd al relaxed van mezelf maar op reis leer je nog meer dat niet alles gaat zoals jij of in dit geval ik het wil. Komt het niet zoals het gaat, dan gaat het wel zoals het komt.

We hebben intussen alweer zoveel dingen meegemaakt. Bali, de gili's en flores. Het is eigenlijk te veel om in een blog op te schrijven. Op de gili's wezen snorkelen (zeeschilpadden gezien, dikke yess) naar een festival geweest op gili air met onze vrienden die we ontmoet hebben in java. Verdernog versierd door een manager van een restaurant daar wat betekend: een lekker wijntje, gratis eten en heeerlijke ligbedden aan het strand. Jeetje wat kan het leven hard zijn;)
Van gili's naar flores hebben we de boot genomen. Een 4 daagse trip zonder douche en fatsoenlijk toilet. Met 20 mensen slapen op het dek in een inimininie bootje. Ik moest even slikken bij dit aanzicht maar man het was fantastisch. Ik voelde mij weer even 19...
elke morgen om 0630 op, springend in de zee om je op te frissen. Elke morgen een bananen pannenkoek (zucht) de middagen waren gevuld met snorkelen, mooie strandjes bezoeken, de komodo dragons zien en hiken naar viewpoints. Eind vd middag eten op de boot, de zon onder zien gaan terwijl de dolfijnen naast de boot springen WAUW!! De avonden gevuld met feesten en drankspelletjes. Moe en vies aangekomen in flores maar geen tijd om te rusten. Met 2 andere meiden een auto en prive chauffeur gehuurd om ons flores in 4 dagen te laten zien. Traditionele dorpen gezien? Rijstvelden, de 17 eilanden en het 3 kleuren meer. Super super mooi. Mijn zintuigen raken gewoon overprikkeld door al het moois wat dit land te bieden heeft.
Marijke en ik zijn intussen net een getrouwd stel: dat vind jij niet lekker wiek, ohja oke dan neem ik iets anders..van dat soort. Jullie zijn net 2 puzzelstukjes dat perfect in elkaar past zei iemand laatst. Twee totaal verschillende karakters maar in vele opzichten ook hetzelfde. Van onbekende naar vriendinnen voor altijd.

onze laatste weken brengen we door in bali. Geen gereis meer maar gewoon relaxed op 1 plek. De maanden zijn omgevlogen en ik raad iedereen aan om (al heb je de kans) op reis te gaan. zet je onzekerheden aan de kant, zet wat spaargeld opzij en boeken dat ticket! De wereld is te mooi om niets van te zien.
Soms heb je van die onderbuik gevoelens waar je aan moet toegeven em wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb!
Ik heb gelachen, gehuild, afgezien, mezelf overtroffen, vrienden voor het leven gemaakt, verliefdheden gekend en bovenal..dingen gezien en gedaan die ik in mijn mooiste dromen niet voor mogelijk had gehouden.
mijn 14 kilo wegende backpack waaraan ik mee begon op 27 januari is zo goed als leeg. Shirtjes, broekjes, petjes etc..het ligt ergens in thailand of indonesië. Vergeten of bewust achtergelaten.
Ik keer terug met een tas vol mooie ervaringen en herrineringen.



ik wil iedereen bedanken voor de leuke, lieve, grappige en ontroerende reacties op mijn blog. Onwijs leuk om te lezen!
3 maanden voelt als 3 jaar, en nu kan ik eindelijk schrijven naar mijn lieve vriendinnen en familie...tot heel snel!!!

Veel liefs en een dikke kus

  • 23 April 2015 - 13:22

    Loeka:

    Tot heel snel Wieke! kadetje hagelslag staat klaar :)

  • 23 April 2015 - 14:16

    Dorien:

    Jeetje Wiek, hoe moet dat nou? Ik heb jouw blogs echt nodig hoor! Ik bewaar ze altijd voor een saai moment op mijn kantoor (waar ik iedere hoek van ken) achter mijn laptop (waar een beginnende CSI iedere millimeter van mijn vingerafdrukken af zou kunnen lezen) op mijn bureaustoel (waar mijn billen gedetailleerd ingesleten staan).... Zo'n moment dat ik de slaap nog een keer uit mijn ogen veeg, mijn 'to-do-boekwerk' zuchtend opensla en... mezelf nog even een klein momentje voor mezelf gun. Koffie halen, even achterover en wegdromen bij springende dolfijnen bij zonsondergang, springende vonkjes bij woest aantrekkelijke mede-globetrotters en springende levensgenieters op full moonparty's. Waar kan ik nu terecht voor mijn wegdroommomentjes als jij niet meer blogt vanuit het paradijs..?!?

    Kán niet Wiek, dus puur uit eigen belang zeg ik: doe het niet! Blijf daar! Geniet verder! Beleef avonturen! En leef die droom! Niet voor jezelf maar voor alle rat-racers hier in de Hollandse regen. WE HEBBEN JE NODIG!!

    Oké, tot zover mijn 'preek'. Als ik verder ga krijg ik ongetwijfeld een boze papa en mama Zeguers op mijn dak. Om maar niet te spreken van twee verongelijkte zussen, twee ongeduldig trappelende mini-mensjes en ongetwijfeld een meute aan vrienden en collega's, die juist niet kunnen wachten tot je weer terugkomt! En terecht! Want zodra je een punt zet achter deze weergaloze reis, stap je weer terug in het warme bad van bekenden waar je een paar maanden geleden bibberend uitstapte. Ook fijn!!

    Geniet nog even van het staartje van deze waanzinnige reis!!

    Ik ben weg. Koffie halen... En een projectplanning in elkaar zetten. En een deadline halen. En... Nou dat dus.

    Groetjes!

    Dorien

  • 23 April 2015 - 17:54

    Papa:

    Wat zul je een heimwee krijgen naar de gordel van smaragd. Maar ik ben zeer verguld dat je mijn gezicht mooier vind. Weet zien je graag komen.

  • 23 April 2015 - 17:55

    Patricia:

    Lieve Wieke, wat vliegt de tijd en wat kan je mooi schrijven!! Als ik jou verhalen lees lijkt het net of ik ook met jou op vakantie ben (voor even). Je hebt een mooie reis gehad en veel gedaan! Geniet nog heerlijk van je laatste dagen. Spreken elkaar snel!

    xxxx Patricia

  • 23 April 2015 - 19:19

    Laury:

    hee wiek, je heb je roeping mis gelopen je moet schrijfster worden , het is net of je er zelf bij bent als je al je mooie verhalen lees.fijn dat je je droom heb waar gemaakt,maar helaas komt aan alles een eind. er zijn veel mensen weer blij als je weer terug komt maar dit pakt niemand je meer af.
    geniet er nog van , hoop je snel te zien.doe marijke de groetjes,
    dikke kus

  • 23 April 2015 - 19:48

    Joke Kok:

    Wieke,
    Fantastisch om te lezen hoe je genoten hebt van je reis en bedankt dat je ons thuis ook hebt laten meegenieten. Geniet nog van je laatste weken op Bali, want aan alles komt een eind. Zo ook aan deze bijzondere vakantie. We verheugen ons erop om je verhalen in Hoogkarspel life te horen. Tot ziens!

  • 23 April 2015 - 20:01

    Anne Stavenuiter:

    Heel leuk Wiek! geniet er nog maar even van. X Anne

  • 24 April 2015 - 08:38

    Maaike:

    Lieve zus,

    Fantastisch dat je er echt de droomreis van hebt weten te maken die je voor ogen had!

    Super gezellig dat je er straks weer bent. Al weet ik nog niet of ik straks nog met jou op pad durf. Ik lijk een wit spook naast jou. Maar denk nog maar niet te veel aan dit kikkerland vol bleekscheten. Twee weken is nog best lang (namelijk precies zo lang als mijn totale zomervakantie straks.....), dus houd vooral dat relaxte vakantie gevoel vast.

    Dikke knuffel, ook van Eva, Maaike

  • 24 April 2015 - 18:30

    Annie Mol-van Den Brandt:

    Hoi Wieke en Marijke,

    Ja aan alles komt een einde, fijn dat je zo genoten hebt van je droomreis, en bedankt dat ik heb mee mogen genieten van je mooi geschreven blogs, geniet nog even op Balie en wens jullie alvast een hele goede vlucht terug.

    Liefs Annie

  • 24 April 2015 - 20:05

    Ria Visser:

    Wieke,
    Geweldig dat jij en je vriendin zo genieten, ga nog maar even door daarmee en daarna zie ik je graag weer en hoor ik misschien nog meer verhalen.
    Met een dikke knuf,
    Ria

  • 24 April 2015 - 20:17

    Karin:

    hallo Wieke ,wat schrijf je weer een fantastische blog,ik heb er echt van genoten. Top van jouw en Marijke ,dat jullie hele goede vriendinnen ,reisgenoten ect zijn. Dat maakt het ook zo super leuk en mooi om zo,n reis te beleven samen.Een maatje waar je van op aan kan.
    Wat heerlijk dat jullie nog ff uit kunnen rusten op Bali. Wat zal het vreemd zijn straks als je weer hier terug bent en dat relax gevoel achter je moet laten, want dat is toch wel even anders hier,alleen het weer al, is puur minder warm dan je gewend bent.Maar ik bestel een mooie warme zomer ,kunnen we ook een klein beetje dagdromen over dolfijnen ,olifanten ,mooie witte stranden, palmbomen aan de Nederlandse kust.
    nog veel plezier en een hele goede reis terug ,we spreken elkaar zeker en horen graag nog veel meer van je reis.
    groetjes, liefs Karin en Brian.[weet je nog,die kikker, haha].

  • 25 April 2015 - 09:01

    Titia:

    Lieve Wiek, je hebt je overal ingestort en dook overal aanstekelijk vrolijk weer op, daar heb ik van genoten. Jij hebt veel talenten, op vakantie zijn is er een van.
    Je backpack is leeg, maar je hoofd vol van mooie herinneringen.
    Tot gauw en dikke knuffel.

  • 26 April 2015 - 11:06

    Mieke:

    Lieve Wieke, ongelofelijk dat deze mooie droomreis al weer bijna voorbij is.
    Wat gaan we jouw prachtige verhalen missen!
    Wat hebben jullie ervan genoten en wat hebben jullie ongelooflijk mooie dingen meegemaakt en gezien. Deze reis neem je mee in je verdere leven en wat mooi dat je er zo'n prachtige vriendin bij gekregen hebt.
    Wieke, het is een opstap om nooit te vergeten dat je van alle mooie dingen in het leven intens moet genieten. Je hebt straks in fijne en moeilijke tijden een mooie herinnering om op terug te kijken.
    Hele goede reis terug en zo fijn dat je weer terug zal zijn bij je familie. We zien naar je uit!!!
    Geniet nog van de laatste week. veel liefs, Arie en Mieke

  • 26 April 2015 - 18:11

    Willemijn:

    Hoi Wieke,
    Je hebt mij verwend met je regelmatige reisverslagen. Het was zo leuk om je op deze manier te kunnen volgen. Maandag vier ik met moeder Koningsdag en jij denkt dan nog maar even niet aan Nederland. Nederland komt snel genoeg.
    Door je verslagen heb ik niet alleen kunnen volgen wat jullie deden maar ook heb ik over een Wieke gelezen die ik op deze manier niet kende. Je liet jezelf als een fantastische jonge vrouw zien die het leven aankan en ervan weet te genieten. Geweldig!
    Veel liefs, Willemijn

  • 30 April 2015 - 00:38

    Maaike R:

    Wat weer een mooi verhaal! Voor jullie jammer dat het eind in zicht is, maar ik ben blij als je weer thuis ben en ik je verhalen kan aanhoren.
    Geniet nog lekker daar op Bali.
    Kussss

  • 03 Mei 2015 - 11:00

    Janet:

    Lieve Wieke, misschien lees je mijn boodschap niet meer. Je bent de laatste dagen vast nog even heel intens aan het genieten van die prachtige wereld die je nooit meer zult vergeten en vast heel veel met je gedaan heeft. Thuis wachten veel lieve mensen op je en van je vader en moeder weet ik zeker dat ze heel blij zullen zijn je weer in de armen te kunnen sluiten en naar jou zullen luisteren terwijl je met een stralende lach en glinsterende ogen je enthousiaste verhalen vertelt.
    We wensen je een dromerige vlucht naar huis.
    Bedankt voor je fantastische verhalen die je met ons wilde delen.
    Liefs, Adriaan en Janet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Uluwatu

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1439
Totaal aantal bezoekers 4415

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 05 Mei 2015

Backpacken Thailand/Indonesie

Landen bezocht: