thailand bedankt - Reisverslag uit Ko Li Pe, Thailand van wieke1989 - WaarBenJij.nu thailand bedankt - Reisverslag uit Ko Li Pe, Thailand van wieke1989 - WaarBenJij.nu

thailand bedankt

Blijf op de hoogte en volg

07 Maart 2015 | Thailand, Ko Li Pe

Laatst hoorde ik een stelletje zeggen: het stomste aan reizen is het reizen zelf. Helemaal mee eens!
Op een reisdag word je in alle vroegte opgehaald (uur of 0600) dus alle winkels zijn nog dicht. Doordat wij altijd de goedkoopste optie nemen, wisselen we zo rond de 5 keer van auto naar busje naar een ander busje vanboot naar taxi. Backpack op, packpack af. Auto in, auto uit. Om rond het middaguur te vergaam van de honger en je uit ellende een zakje chips koopt dat moet dienen als ontbijt en lunch omdat de rijst wat al uren in de zon ligt, mét vliegen er niet zo aantrekkelijk uitziet. Om vervolgens rond 1800u savonds helemaal verrot aan te komen op je bestemming. Maaar...dan ben je er wel!

We hebben in 6 weken tijd heel wat gezien. 28 januari begonnen we in bangkok, van bangkok door naar kanchanaburi. Chiang mai, ayuthhaya, ko chang, ko tao, ko phan ngan, ko samui, khao sok, ko phi phi, ko lanta, we zijn nu in ko lipe en eindigen komende woensdag in phucket. Ik ben heel wat reisuurtjes rijker en ik heb een land leren kennen wat ik voor altijd in mijn hart heb gesloten. Thailand is absoluut een top land om als onervaren reiziger te beginnen. Het kan bijna niet misgaan. Het is een land met een prachtige natuur, ontzettend vriendelijke mensen maar ook een land wat veel armoede kent. Het heeft mijn ogen in ieder geval geopend en ik besef mij des te meer hoe goed ik het heb in nederland.

ko li pe:
Het paradijs op aarde! Ik vond dat altijd zo stom als mensen dat zeiden. Maar ik ervaar het nu zelf. Ko lipe is mijn paradijs op aarde en echt de allermooiste plek waar ik ooit ben geweest. Het is een eiland dicht tegen maleisië aan. Veel zuiderlijker in thailand kun je niet komen. Dit eiland kent nog geen massa tourisme en dat maakt het heerlijk hier. We slapen wederom in een hutje aan het strand, en elke ochtend moet ik mezelf even knijpen. Nee ik droom niet, ik ben hier echt. Ik heb een beetje het expeditie robinson gevoel (zo mooi) maar dan met lekker eten en drinken. De accomodatie is niet zo groot en daarom voelt het als een klein dorpje. We hebben leuk contact met een aantal mensen hier en ondernemen daarmee leuke activiteiten.
De thaise bevolking is super aardig maar hun engels is echt zo slecht. (Stiekem best grappig) ze zeggen overal ja op, knikken vriendelijk hun hoofd en vervolgens gebeurt er niets. Omdat ze geen idee hebben wat je ze vraagt.
leuke bijkomstigheid van deze reis is dat ik onbedoeld een paar kilo ben afgevallen. Mn broekje zakt van mn kont af, tijd dus om te shoppen.

ons thailand avontuur zit er bijna op. Komende woensdag vliegen we naar indonesië. Onwijs veel zin in!
Thailand, ik heb enorm van je genoten. Bedankt!

Liefs x

  • 07 Maart 2015 - 13:12

    Maaike:

    Wow, dan zit de eerste helft er al weer bijna op! Maar op al die paradijselijke ko's ben je vast wel helemaal lekker uitgerust voor het apen-avontuur op Sumatra :-)

  • 07 Maart 2015 - 15:27

    Danielle:

    De tijd vliegt hoor k wel.. vervelend voor jou maar stiekem wel leuk voor ons :-) geniet van alle nog komende bestemmingen, k ben heel benieuwd naar alle verhalen als je straks weer terug bent!! Xx

  • 07 Maart 2015 - 17:33

    Annie Mol-van Den Brandt:

    Hoi Wieke en Marijke,

    Wat weer een prachtig verhaal, zo te zien ben je al lekker bruin, en genieten jullie nog vol op, Pucket lijkt mij ook zo mooi maar zijn wij helaas niet geweest, woensdag een nieuw avontuur naar Indonesie, ik hoop dat je daar net zo geniet als in Thailand

    Ik wens je een goede reis, en ben weer benieuwd naar jullie volgende verhalen,

    Liefs Annie

  • 07 Maart 2015 - 18:27

    Laury:

    ik snap wel dat je verliefd ben geworden op Thailand na al je foto s en verhalen maar uit ervaring weet ik dat Indonesie ook prachtig is . geniet ervan
    liefs laury

  • 07 Maart 2015 - 20:04

    Karin:

    Hoi Wieke ,ik heb weer even, aandachtig je verslag gelezen, ja ja, wat een belevenis wat je allemaal meemaak. Je zal wel vele foto,s gemaakt hebben.Die zie ik natuurlijk wel een keer. Geniet van de volgende reis naar Indonesie.En iets voedzaams in je tas mee voor onderweg, nooit verkeerd.Een rijstewafel ? haha. Gelukkig is het hier ook wat beter weer, maar kunnen niet zoals jij in de zon op het strand liggen.Wordt je niet te bruin ,anders herken ik je niet zo snel. Doei , groetjes Karin .

  • 07 Maart 2015 - 20:48

    Titia:

    Wat een verschil met ons, Wiek! Ik hield een lezing over het levenseinde...had ik wel opgefleurd met vrolijke bejaarden op de sheets en een lekkere lunch met allemaal gezellige mensen aan lange gedekte tafels. Maar toch, Thailand staat inmiddels met stip op ons verlanglijstje. En Wiek, in Indonesie verstaan ze misschien nog hier en daar Nederlands? Even oppassen met grappen!
    Nog veel vrolijkheid en reisplezier en groeten ook van Henk, Titia

  • 08 Maart 2015 - 13:22

    Papa:

    Ik krijg bijna ook tranen en een brok in mijn keel.
    Via google maps zie ik de foto's en dat ziet er prachtig uit ; gelukkig komt de hitte niet mee.
    Op naar de'parel van smaragd' ; en ga vooral door met bloggen; je hebt talent

  • 09 Maart 2015 - 18:56

    Patricia:

    Hoi Wieke, wat een mooie verhalen en prachtige foto's!! En zoals je het beschrijft genieten jullie volop. Krijg er zelf helemaal zin in. Geniet van weer een nieuwe avontuur Indonesië! xxxx Patricia

  • 14 Maart 2015 - 15:20

    Vera:

    Lieve Wieke, het gaat je bijzonder goed. Wat een positieve, mooie en zonnige verhalen, heel prettig leesvoer
    tijdens het wachten op het voorjaar hier. Dirk heeft ontzettend veel zin in Bali, eind van de maand.
    Ben benieuwd hoe groot je het verschil tussen Thailand en Indonesie ervaart.
    Nu ga ik (digi-beet) zoek naar je foto's

  • 14 Maart 2015 - 17:46

    Loeka:

    Het klinkt allemaal zeer goed! Volgens mij is het een groot feest en een mooie ervaring!

  • 15 Maart 2015 - 08:54

    Cindy :

    Weer genoten van je verhaal Wiek! :D

    Je verteld het zo dat het lijkt of ik ook weer even terug ben in Thailand!

    Wij wensen jullie heel veel plezier in Indonesië! Blijf van die leuke en mooie verhalen schrijven! :D


    Liefs Bert & Cindy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Li Pe

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 4420

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 05 Mei 2015

Backpacken Thailand/Indonesie

Landen bezocht: