Chiang mai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van wieke1989 - WaarBenJij.nu Chiang mai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van wieke1989 - WaarBenJij.nu

Chiang mai

Blijf op de hoogte en volg

09 Februari 2015 | Thailand, Ayutthaya

Allereerst, bedankt voor alle lieve/leuke reacties op mijn vorige blog. Super leuk om te lezen!

CHIANG MAI:
Chiang mai, chiang mai je was fantastisch!
Afgelopen dinsdag namen we de nachttrein vanuit bangkok die ons in 14 uur naar chiang mai zou brengen.
Al vrij snel werden de harde treinbanken omgetoverd tot bedden en konden we lekker gaan slapen.
De volgende morgen toen Marijke en ik tot de conclusie kwamen dat we onze tanden niet konden poetsen en geen kauwgom bij ons hadden klonk er ineens uit het bed boven ons; daar kan ik jullie wel aan helpen.
En daar was Mark, een 26 jarige net afgestudeerde arts uit Delft. De klik was er meteen en we besloten om de komende dagen samen te reizen.
Aangekomen bij ons hostel voelde marijke zich niet zo lekker dus die is even naar bed gegaan. Mark en ik hadden een jungle trekking voor 2 dagen geboekt en hebben de rest vd dag doorgebracht op het terras. Die avond zijn we vroeg naar bed gegaan want we konden onze energie goed gebruiken voor de komende 2 dagen.
Donderdagochtend stonden we al vroeg klaar: bapakt en bezakt en een tikkeltje zenuwachtig voor wat ons te wachten stond.
Onze groep bestond uit 12 mensen met verschillende afkomst. Zuid korea, tsjechie, amerika, philipijnen en wij 3 uit nederland. Met de auto reden we de jungle in en halverwege moesten we uitstappen en daar begon de hiking. 4 uur hiken Midden door de jungle van Thailand. Ik heb het nog nooit zo zwaar gehad als die middag! Met een zware rugzak op mn rug, off road door de jungle sjouwen met de afgrond in zicht. Van heel steil naar beneden tot ongekende hoogtes in de bloedhitte van 35 graden met een gids die niet op of om keek. We dachten allemaal dat de het hiken een uurtje zou duren dus toen het 15 km bleek te zijn zakte bij iedereen de moed in de schoenen. Maar er was geen weg terug dus iedereen zette dapper door en eind van de middag waren we aangekomen bij onze slaapplek. Wat was ik blij (en stiekem ook best trots) we sliepen in een bamboo hut tussen de lokale bevolking tussen de kippen, honden en varkens. In de avond besloten we om er zelf maar een feestje van te maken want van onze tourguide moesten we het niet hebben. Met een gitaar bij het kampvuur zat te stemming er snel goed in. we hebben de hele avond gezongen. Mark speelde: het is een nacht van guus meeuwis en marijke en ik zongen mee. De rest verstond; it is enough, dus zo kon ieder op zijn eigen manier meezingen.
aan t eind besloten we om af te sluiten met een zelfbedacht lied over onze tourguide. Ieder bedacht een zinnetje en het refrein verzonnen we samen. Hij werd natuurlijk flink belachelijk gemaakt en het lied ging ongeveer zo:
im a tourguide, my english is not so good,i dont say a word. I just walk and said; next stop jungle, 4 hours walking.
En zo ging het ook: hij liep voor ons uit, ver voor ons uit, met zijn oordopjes in luisterend naar muziek en tijdens pauzes zat hij 1 km verder dan ons op een steen zijn facebook te checken, aldus onze tourguide. Wij konden er wel om lachen en het mocht de pret zeker niet drukken.
De volgende dag bestond uit een flink aantal activiteiten; als eerst hebben we op een olifant gereden, die van ons heette lady gaga. Vervolgens mochten we olifanten wassen, echt fantastisch! Zelf waren we ook een attractie want als een van de weinige westerlingen werden marijke en ik continu op de foto gezet en werd naar ons gezwaaid en gelachen, een beetje verlegen door al deze aandacht besloten we het maar te ondergaan. tijd om bij te komen kregen we niet want de volgende activiteit was ziplinen. Voor ik het wist vloog ik als een echte jane door de jungle op 15 meter hoogte. Daarna hebben we gezwommen bij een waterval en zijn we wezen raften. Rond 18u kwamen mark, marijke en ik helemaal kapot aan bij ons volgende hostel. na een flinke douche sessie zijn we lekker wezen eten en vonden we het tijd voor een lekker biertje.
we vonden het alledrie in 1 woord fantastisch! De volgende morgen was ik al vroeg wakker en zaten we alweer vroeg aan het ontbijt klaar voor een nieuwe dag. onze philipijnse vriend was ook van de partij en we zijn met zn 3e verder opgetrokken. Zijn o.a naar tiger kingdom geweest, t voelt heel onnatuurlijk om een hok in te gaan waar 3 tijgers klaarzitten maar wanneer krijg je nu zo'n kans? Verder hebben we het flower festival bezocht en de markt. ik heb een armbandje gekocht als aandenken aan deze fantastische plek. Gister hebben marijke en ik afscheid genomen van onze mannen. het voelde zo vertrouwd met zn vieren en we hebben het super leuk gehad. Nu zitten we alweer op onze volgende plek in Ayutthaya. Daarover de volgende keer meer.

Het reizen is geweldig en ik voel me goed. Desondanks denk ik ook veel aan thuis, aan mijn ouders, zussen, nichtje/neefje en vriendinnen. Maar dat hoort erbij.
Het klink gek maar we zijn ook moe. Onze volgende bestemming wordt ko chang. Lekker uitrusten aan het strand, boekjes lezen, massage en zwemmen. Ik kijk er naar uit.

Voor jullie allen veel liefs en een dikke kus uit thailand.

  • 09 Februari 2015 - 14:47

    Daniëlle:

    Klinkt weer top wiek, heb genoten van je verhaal (goeie WOG :P) !! Zag de foto's me de tijger al op Facebook, ziet er inderdaad niet helemaal natuurlijk uit, haha!
    Geniet van het strand, de massages en het relaxen.. ik ben jaloers, ik moet weer wennen aan de niet-relax modus :P

    Liefs uit Amsterdam!! xxx

  • 09 Februari 2015 - 15:01

    Mieke:

    Ha die "junglejane". wat een fantastische avonturen maken jullie mee, en wat is het toch leuk hè om af en toe iemand uit Nederland te ontmoeten waar je pret mee kan hebben. Wij Nederlanders zitten ook overal. Geweldige ervaring die jungletocht! en wat zal jij voldaan in slaap gevallen zijn!!!
    Ga zo door, lieve Wieke, en verras ons weer met al jouw leuke verhalen! dikke kus en liefs, ook van Arie.

  • 09 Februari 2015 - 15:17

    Inge Bras:

    Damnnnn wiek! Een jungle trekking van 15 km.. and you did it! Wat knap, lijkt me ook echt crazy zwaar zeg. Heeft Marijke de jungle trekking niet mee kunnen doen? Hopelijk gaat het weer helemaal beter met haar :). En wederom raften en daarna ziplinen. Stoer!

    Wiek, geniet vooral maximaal maar ik geloof zeker dat dat goed gaat komen! Leuk dat Mark er een paar dagen bij was, kun je ook ff Nederlands spreken. Keep up the good life daar en we denken ook aan jou!

    x

  • 09 Februari 2015 - 15:42

    Patricia:

    Hoi Wieke, het gaat goed met jungle Jane!! Wat maken jullie mooie avonturen mee! Je hebt het allemaal heel leuk beschreven! Leuk om ook nieuwe mensen te ontmoeten. Geniet er maar weer van!!

    xx Patricia& René&Max

  • 09 Februari 2015 - 16:14

    Laury:

    wat een avontuur maar volgens mij hebben de olifanten jou ook gewassen ..dat je het volgehouden heb in die hitte , maar je krijgt er ook wat voor terug echt back to basic. meid neem leker een massage op het strand super leuk om je zo te volgen geniet ervan dikke kus uit onze kauwde kikker landje

  • 09 Februari 2015 - 16:41

    Papa:

    Dat klinkt allemaal erg goed ; ik ben bang dat ik je bij onze strandwandelingen niet meer bij kan houden.
    Goed idee, om even rust te houden.Na olifanten en tijgers wordt het eens tijd voor kakkerlakken, muggen en dat onderdeel van de tropische biologie.Daar hoor ik niets van.
    Hoe is het eten ? Niet om over naar huis te schrijven ?
    Veel plezier en hou ons op de hoogte van de vriendjes.

  • 09 Februari 2015 - 19:07

    Loeka:

    Heb genoten van je verhaal. Volgens mij vermaak jij je hartstikke goed! Ben wel nieuwsgierig geworden naar Mark..

  • 09 Februari 2015 - 19:32

    Titia:

    Ha die Wiek, nou jungle jane, ik ben heelemaal niet verrast, ben 1x met jou naar zo'n modern pretpark gegaan, jij durfde alles (en ik bijna niks). Maar een ritje op een olifant lijkt me echt leuk, gaat dat net zo als met een kameel: eerst bijna zandhappen en dan salto naar achteren? En slapen tussen het scharrelvee is toch wel echt biodynamisch verantwoord snurken.
    Wiek ik ben trots op je en wat zou ik graag om een hoekje kijken. Maar nee, houd de tantes lekker thuis en geniet volop.

  • 09 Februari 2015 - 19:42

    Karin:

    Hallo Wieke, ik zie dat men kan reageren op je verslag die je naar ons stuurt. Ik heb dat niet gezien vorige keer ,dus hier even uit het miezerige kleine landje, naar de jungle in Thailand,een groet.Wat een reis zeg om zoveel mee te maken ,en dat je dat allemaal maar even doet . Tijgers temmen en op olifanten klimmen ,geweldig hoor ,je kan zo in een circus werken. [haha] .maar geniet de komende dagen heerlijk van die 35 graden aan het strand en terras .heerlijk uitrusten en op naar de volgende moedige trip.En veel plezier maken en lachen met je vriendin en met wie je ook maar tegen kom.
    doei doei, liefs Karin en Brian.

  • 09 Februari 2015 - 20:39

    Mama:

    Hee lieverd,je belevenissen in Thailand hebben weinig overeenkomsten met je Amsterdamse levenswijze!!! Het is back to basic en het lijkt je goed te bevallen. 15 kilometer lopen met back-pack en in 35 graden,respect hoor. straks ken ik mijn eigen dochter niet meer terug,ha,ha.Ik geniet ontzettend van je verhalen. Een aantal dagen chillen aan het strand,een massage en een goed boek lijken mij voor de afwisseling een goed idee. Ik hou van je,veel plezier,groetjes aan Marijke en tot gauw.xxx

  • 09 Februari 2015 - 22:06

    Annie Mol-van Den Brandt:

    Hoi Wieke, Wat een stoere tante ben jij, 15 km. gelopen met de backpac, en dat met 35 graden, het lijkt mij heel zwaar, maar jij doet het toch maar, ik geniet erg van je mooie verhalen, nu lekker even genieten van het strand, Ik hoop dat het met Marijke weer wat beter gaat? ik wens je nog heeeeel veel reisplezier en tot een volgend schrijven,

    Liefs Annie

  • 10 Februari 2015 - 06:19

    Dorien:

    Prachtige avonturen en heerlijke verhalen! Geniet Wieke! En dan doen wij op afstand een beetje mee ;-). Liefs, Door

  • 10 Februari 2015 - 10:24

    Maaike R:

    Wat schrijf je leuk Wiek! Heerlijk om te lezen.
    Wat een ervaringen. Vooral lekker doorgaan met genieten!

    Liefs, Maaike R

  • 10 Februari 2015 - 10:53

    Maaike:

    Ha lieve stoere zus, Wat een avonturen! Echt fantastisch dat je het zo naar je zin hebt! Blijf lekker genieten, en blijf het opschrijven, dan krijgen wij ook nog een beetje van die exotische relaxedheid mee in het treurige Nederland. Liefs Maaike

  • 10 Februari 2015 - 16:27

    Oma Zeguers:

    Oma vindt het fantastisch om je avonturen te mogen meebeleven. Je vertelt heel beeldend en verre van saai. Je hebt talent!
    Oma wenst je nog heel veel plezier en mooie ervaringen .

  • 10 Februari 2015 - 17:25

    Janet:

    Hoi Wieke, wat een heerlijke tijd hebben jullie zo samen. Als ik dit lees merk ik dat je er alles uithaalt om met volle teugen van deze reis te genieten. Dit ga je je leven lang niet meer vergeten. Ik heb bewondering voor jullie durf en doorzettingsvermogen. En eerlijk gezegd, zorgt dat er wel voor dat je een levenservaring opdoet. Geniet er van. Lieve groetjes, Adriaan en Janet.

  • 10 Februari 2015 - 22:19

    Anita Effting:

    Ha Wieke,
    Leuk om te lezen en het klinkt allemaal fantastisch. Morgen als ik naar Oma ga neem ik een printje voor haar mee. Hou je haaks en geniet va al die oorden met exotische namen.
    Anita& Hans

  • 11 Februari 2015 - 15:27

    Nieske:

    Hee Wiek,
    Je zwagers zullen balen dat je het niet wandelende kamp verlaten hebt!!! Tijn is geinspireerd door zijn stoere tante en leeft zich op dit moment ook volledig uit in zijn eigen jungle, hij wil nu ook een olifant!

  • 11 Februari 2015 - 15:27

    Nieske:

    Hee Wiek,
    Je zwagers zullen balen dat je het niet wandelende kamp verlaten hebt!!! Tijn is geinspireerd door zijn stoere tante en leeft zich op dit moment ook volledig uit in zijn eigen jungle, hij wil nu ook een olifant!

  • 15 Februari 2015 - 20:47

    Michelle:

    Hee lieve Wieke!
    Klinkt fantastisch wat je meemaakt allemaal! Elke keer als we een buffel bijeenkomst hebben dan gaat het over hoe fijn jij het op je reis moet hebben:)
    Lekker dat jullie nu even gaan chillen..Gelukkig heb je drie maanden dus genoeg tijd om het actieve en chillen te verdelen;)

    Heel veel plezier nog, geniet ervan en hopelijk snel een volgende blogbericht!!

    XxMich

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 4422

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 05 Mei 2015

Backpacken Thailand/Indonesie

Landen bezocht: